Zonnig Schotland - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Marloes A - WaarBenJij.nu Zonnig Schotland - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Marloes A - WaarBenJij.nu

Zonnig Schotland

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Het Schotland avontuur is eigenlijk eind april al begonnen. Tijdens een weekendje weg heb ik de sleutel van mijn kamer opgehaald en alvast Glasgow verkend. Op dag 1 hebben we het hoofdgebouw van de universiteit en twee musea bezocht en na een zoektocht het gebouw gevonden waar ik mijn thesis doe. De tweede dag hebben we een groot deel van het centrum doorgelopen en de Kathedraal en bijbehorende necropolis bekeken, wat zeker de moeite waard was! De dag erna moesten we om 4.30h de bus naar het vliegveld hebben; 'gelukkig' werden we om een uur of 3h al wakker door een huisgenote + vrienden die er vanuit gingen dat er niemand was. Ze heeft zich wel verschillende keren verontschuldigd achteraf ;)

7 Mei was het echte begin van een half jaar Glasgow. Van twee vriendinnen kreeg ik voor in Schotland oppepchocolade en een Nederlands survival pakket met oa stroopwafels, hagelslag en dropjes <3. Op Schiphol was totaal geen wachtrij bij de douane, dus moest ik meer dan een uur wachten tot boarden. Ik had nog niet genoeg bagage dus ipv een tijdschrift oid te kopen werden het twee boeken :)
De aankomst was erg aangenaam; de zon scheen namelijk! En die is tot nu toe al vijf dagen heerlijk aanwezig. Voor Schotse begrippen is dit heel lang en aangezien het min. 22 dagen per maand regent vrees ik dat de rest van de maand regenachtig wordt :P
De eerste dagen van mijn thesis zitten erop. Mijn begeleiders zijn erg aardig en behulpzaam net als iedereen hier eigenlijk. Ik krijg hulp/ advies op het lab, met administratieve dingen regelen op de uni en algemene tips. De uni ligt op een kleine 20 min lopen van mijn kamer en op de terugweg kom ik afhankelijk van hoe ik loop langs de botanische tuin of een park met uitzicht op het hoofdgebouw van de universiteit. Met dit mooie weer is het heerlijk om een klein ommetje te maken en door een van deze parken te lopen. Op de foto's kun je het bewijs van het mooie weer (en de mooie omgeving) zien! :)

Aangezien ik helaas de laatste dingen van mijn thesis in Nederland nog moet afmaken (verslag verbeteren), zal ik de komende weekenden door moeten werken. Zodra alles af is hoop ik regelmatig leuke dingen in het weekend te doen en hierover in een verslag te schrijven!

Groetjes,
Marloes

  • 12 Mei 2017 - 07:38

    Linda Roskam:

    Marloes, heel veel plezier en succes met je thesis! Groetjes Linda

  • 13 Mei 2017 - 00:02

    Tine :

    Veel succes en plezier Marloes. Trots op jou! Tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Mei 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 6114

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 04 November 2017

Scriptie in Glasgow

Landen bezocht: